ajajaj

Fy fasiken vilken träningvärk jag har. Jag bar pellets i fredags, jag hade köpt hem 2 pallar.

I vanliga fall brukar min styvfar hjälpa mig, han har byggt en slisk att kana säckarna på så han brukar stå uppe och kasa ner dom och jag staplar dom i källaren.
Men jag tänkte när det bara var två pallar så tar jag det själv. Men igår och idag känns det i benen Jag går som om jag var 95 år.. Kanske inte så konstigt med tanke på att man sprang upp och ner i trappen 240 gånger och 120 av dom med 16 kg på axlen. Men man får ju se det som ett bra gympass.

Igår var jag ju och hälsade på min mamma i örkelljunga hon går där på datorkurs genom dom synskadades riksförbund. Inte för jag vet om kommer att nyttja sin kunskaper sen, men det håller ju henne sysselsatt för tillfället iallfall. Hon har både lärt sig att maila och söka på internet helt självklara saker för en annan, men när man är 67 så är det ju nymodigheter.

Tycker det är rätt kul att hon vill lära sig nya saker, jag får väl forsätta träna henne när hon kommer hem.
Det roliga i det hela är att min styvfar tycker att dom måste skaffa bredband nu när hon lärt sig lite om internet, haha. Ja dom får ju göra som dom vill, men dom kommer ju aldrig att utnytja det.

Mamma är ju för rolig hon frågade mig om man måste vara på nätet när man mailar, haha.
Och min styvfar var ännu värre när dom köpte datorn han trodde att allt fanns i datorn som om det var ett jätte stort bibliotek, och att det inte kostade några pengar att söka information.

Ja det är inte lätt när man är gammal.

                               

Här är lite bilder från datorkursen.

Kommentarer
Postat av: sara

TACK ska DU ha! Hade det inte varit för din kommentar så hade vi nog gett upp hoppet, hade redan börjat prata om lägenhet:(
Ja absolut kommer ja fortsätta blogga:)

2008-03-17 @ 21:59:16
URL: http://saralonn.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0