Kladdkaka

Mmmm. det hade varit gott, men jag FÅR INTE. Måste tänka på figuren, den jag inte har alltså, hehe

  KladdkakaKladdkaka recept
Kladdkaka - ett recept på en kladdig chokladtårta. Mycket gott och uppskattat recept på kladdkaka!
Enkelt recept på kladdkaka. En kladdkaka är aldrig fel och går snabbt och enkelt att göra. Gott till efterrätt med grädde till. Prova detta recept som är väl beprövat .Klocka Tid: 20 minuter + tid i ugnen Muffins 6-8 portioner

Du behöver:
  • 100 g margarin eller smör
  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 2 dl vetemjöl
  • 3 msk kakao
  • 1 msk vaniljsocker
Gör så här:Dela matfettet i mindre bitar och smält i en skål i mikrovågsugnen på full effekt 1-2 min och låt svalna. Man kan också smälta matfettet i en kastrull på spisen.Vispa ägg och socker pösigt med elvisp. Tillsätt vaniljsocker och kakao och vispa med lägsta hastigheten på elvispen. Tillsätt mjölet. Tillsätt sist matfettet. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i en rund form.
Lånat från http://www.recept.se

Kommentarer
Postat av: Olessia

ser smaskigt ut :D

2008-02-03 @ 15:40:36
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0